Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Γιατί;


Γιατί έγινες ποιητής; Γιατί να μπεις ή να σε βάλουν στη διαδικασία της ανταγωνιστικότητας με τις λέξεις; Γιατί να συγκρίνεσαι πάντα με αυτές; Θα ήθελα να έμενες όπως σε γνώρισα, συγγραφέας, ή ακόμα καλύτερα, αρθρογράφος, γραφιάς αδιάφορος προς αυτές και μόνο να νοιάζεσαι την αγάπη προς την αγάπη σου. Μα έγινες, έγινες ποιητής, πήρες πάνω σου όλο το φόρτο της οικουμένης με όλα της τα χρέη προς την αγάπη. Στοίχειωσες κι εσύ, σαν εμένα, μαζί μου και ταυτοχρόνως χώρια μου, σαφώς χώρια μου, ο ποιητής βιώνει τα πάντα μόνος, χώρια από τους πάντες και τα πάντα, και κυρίως μακριά από το αντικείμενο της αγάπης του. Κανείς μας δεν το ήξερε ότι αυτό συμβαίνει. Διαβάζαμε ποιητές και νομίζαμε… νομίζαμε… ονειρευόμασταν… θαυμάζαμε… ερωτευτήκαμε… και γράφαμε… γράφαμε… γράψαμε… τώρα δεν υπάρχει τίποτα από το θαυμασμό εκείνο παρά μόνο μια ατέρμονη σιωπή, μοναξιά, μια στοίβα γραπτά που δεν ξέρουμε τι να τα κάνουμε, μελαγχολία κι ένας έρωτας που έμεινε να επικρέμεται από το ψηλότερο σημείο του πάλε ποτέ θαυμασμού αναλογιζόμενος πότε θα ελευθερωθεί. Μη με κοιτάς με αυτό το ερευνητικό σου βλέμμα, μην απορείς, όχι εγώ δεν έγινα, βαρούσα τις πόρτες πίσω μου να κλείσουν, κλειδαμπάρωνα τα παράθυρα, έγραφα κι έσκιζα την ψυχή μου μετά όλα τα έθαβα, εξαφανιζόμουν και ξεσπούσα με άλλα ονόματα, τα κατάφερα μια χαρά, κανείς δεν με πήρε χαμπάρι, κανείς δεν θα πει ποτέ: να αυτή ήταν. Μόνο εσύ, όπως και αν μασκαρευόμουν ήξερες πάντα το πρόσωπο πίσω από την πολύχρωμη εικόνα, κι εύσχημα κάποτε με μάλωσες που κρυβόμουν που δεν ήθελα να γίνω, μα ξέρω ότι ποτέ δεν θα με μαρτυρήσεις, ποτέ δεν θα πεις, να αυτή ήταν, έγινε και δεν το μάθατε. Θα σου φωνάξω κι εγώ μαζί τους, δεν έγινα, ποτέ δεν θα γίνω. Αλίμονο σε όποιον γίνεται. Δεν έπρεπε να γίνεις ποιητής, κι ας μην το ξέρεις κι ας αρνείσαι να μάθεις την αλήθεια ενώ την αποζητάς, όμως από τον εαυτό του ποιος μπορεί να ξεφύγει;

2 σχόλια:

Κική Κωνσταντίνου είπε...

καλημερα! καλη εβδομαδα να εχουμε! περασα να ευχηθω καλη σαρακοστη! :)

Evanescence είπε...

Σ' ευχαριτώ καλή μου Εκφράσου!
Εκφράσου όπως συνομιλάς με την ψυχή σου!
Το κείμενο αυτό ταιριάζει και είναι για όλους όσους γράφουν :)

Καλή Σαρακοστή!